Tuesday, July 21, 2009

ingat nak kiamat


sejak akhir2 ni aku asyik fikir yg kite ni dah nak menghampiri akhir zaman.
then hari rabu pagi sebelom pukul 6 pg,

aku yg tidur duduk dan tgh tidur2 ayam, sedar hari hujan renyai2 n memang xder bunyi petir.mmg dengar tititsan hujan kat atap jer.

x lame lepas tu aku terkejut berok dan teros bukak mata pandang ke arah tingkap aku yg x berlangsir sebab terdengar bunyi dentuman mcm bende ni berlaku kat depan rumah aku dan aku nampak cahaya merah mcm api yg marak.

bunyik die mmg dasyat.sampai kan alarm kereta jiran aku berbunyik.
mase tu aku dah x pikir aper la.teros terdetik dalam hati 'hari nak kiamat ker?'
mase tu lah aku banyak mengucap.
aku teros menyorok balik2 almari plastik sebab aku takot.

mase tu jugak aku dengar ayah n adik aku kat bawah bangun.
x tau ape yg diorg cakapkan sebab mase tu mulut aku x habis2 mengucap sampai la aku terlena dan terbangun kol 6.30 pg.

No comments:

Post a Comment