Wednesday, August 19, 2009

AYAH KU, ISMAIL SAMSUDDIN

memang aku sedar aku dan ayah x serasi.mesti ade aje cakap die yg aku akan lawan...sebab ayah memang terang terangan berat sebelah dalam banyak hal

ayah aku lebih rancak bercerita pasal adik aku,abang.

kitorg adik beradik pon terasa jugak kecenderungan nya tu.
masing2 gosip antara satu sama lain.

tp sekarang kami adik beradik dah dapat terima kenyataan..
dan semakin ayah berusia ni dan lebih2 lagi semenjak die dimasukkan dalam wad,
aku kini lebih perihatin pada ayah.

aku dah belajar untuk x lawan cakap ayah.

sebab kat telinga aku ni terngiang2 kawan aku yg ade masalah ngan mak die bercerita

'aku kalau mak aku marah,aku diam aje...sebab aku fikir die MAK aku...'

sebab kata2 kawan aku nila aku mulai terfikir...

kenapa aku mesti nak bengang n gaduh ngan ayah?ayah dulu penat kerja cari duit..x cukup duit pergi tebalkan muka pinjam duit kat kawan...sebab aku mintak duit belanja sekolah...,tp sekarang bila ayah x bekerja ,ayah mintak duit..kenapa aku selalu cakap duit x cukup?kenapa x bg jer berapa ringgit yg aku bleh bg hari ni..?
andai kate ayah tiba2 pergi mengadap ilahi? kan ke aku akan menyesal x sudah?


No comments:

Post a Comment