hari ni akak kat department lame suruh aku apply kerja kosong yg kawan aku tinggalkan sebab kawan aku tu nak transfer kat department aku.masuk ni dah 2-3 orang yg suruh apply.
tp x terdetik langsung kat fikiran aku ni nak cube kerja tu.sebab aku lebih senang dengan kerja aku sekarang ni.walaupun orang kate mcm x de kerja...yelah duduk je kat kaunter...
tapi atleast aku dapat belajar serba sedikit psl insurance walaupun dalam hati aku ni memang x berminat langsung psl industri ni.kalau orang tanye bleh la gak jawab.akak tu suruh aku apply.die cakap at least tunjukkan ckit yg aku ni berminat nak tingkatkan kerjaya aku kat sini.maksudnya berminat nak naik pangkat.
tp,aku bukan orang macam tu.aku lebih suke fokus kat kerja yang aku buat sekarang sebab aku bebas nak luahkan idea yg kononnya kreatif kat bos aku tu.die bg support lagi.
aku nak buat decoration kat ofis ke, x payah nak mintak2 duit dari bos aku.aku beli je lah.aku klu bab2 menghasilkan idea ni aku x kisah nak kuar duit sendiri.and aku berbangga gak dlm cipta sesuatu yg bleh dimamfaatkan dalam kerja2 harian aku dan kawan aku kat kaunter.
kerja aku bukan sibok sangat.kadang2 jer kalau ade new product baru bizy sesangat.klu x de customer pon aku still carik kerja gak mcm topup la ape2 brg yg x der
.kadang2 nak buat kerja haram pon bleh lagi.mcm nak buat surat mintak kerja ke.....tengah2 boring tu tup2 idea design manik datang...bleh buat lakaran. bos aku x kacau pon.die buat jela kerja die sendiri.
Wednesday, January 28, 2009
Tuesday, January 27, 2009
mimpikan ami james yg seksi tu...

aku dah citer ngan kawan aku pasal mimpi ni.sebab sms dielah yg mengejutkan aku dari meneruskan kesudahan mimpi aku bertemu ngan ami james.
dalam mimpi tu aku mcm menyewa bilik ngan ade sorang makcik ngan sorang bdk perempuan dlm umur 4 thn.
ami james plak menyewa dengan seorg wanita asian yg kerjanya asyik tido aje.so ami james ni aku curik curik tengok jelah.yelah...bintang reliaty yg meletop letop kat hollywood.dah ade depan mata,tengok jela...mase tu mcm x caye je bleh ngadap die depan mate..
tibe tibe aku duduk di luar rumah sewa tu.aku tengah membasuh something.aku mencangkung mase tu.
aku nampak die balik dengan tracksuit panjang warna biru gelap.aku tau die baru balik main bola sepak. mase tu die memang nampak seksi sangat sebab tshirt yg die pakai basah kuyup.so nampak la susuk tubuh die yg macho tu.
badan die memang macho habislah.mcm yg aku selalu tengok dalam MIAMI INK.
(Teringat aku kate2 dari kawan aku OGIE yg die suke tengok lelaki dalam keadaaan basah. nampak seksi)
so,die berdiri sebelah aku dan membuka tracksuit die yg lencun dek peluh tu.mase 2 aku dah x pikir apelah.mcm biase je.buat2 x nampak die.tapi dalam hati kate "wow! seksinyer ...mcm nak pelok jer '
......si ami ni letak track tu x jauh dari aku n blah.aku toleh belakang n tengok die pergi kearah bilik sewa die dan mula buang kain baju teman wanita die yg asyik tidor tu ke luar.
die asingkan baju die n perempuan tu.
berbalik pulak kat aku ,aku tengok seluar die ade x jauh dari tempat aku mencangkung,aku mula terdetik nak buat kerja haram iaitu ......
MENCURI SELUAR AMI JAMES YG LENCUN DIBASAHI PELUH.
..tapi aku x sempat sebab kawan aku ni dah mengsms aku dan bertanyakan
'wei buat ape?'
tensyennner............................
dalam mimpi tu aku mcm menyewa bilik ngan ade sorang makcik ngan sorang bdk perempuan dlm umur 4 thn.
ami james plak menyewa dengan seorg wanita asian yg kerjanya asyik tido aje.so ami james ni aku curik curik tengok jelah.yelah...bintang reliaty yg meletop letop kat hollywood.dah ade depan mata,tengok jela...mase tu mcm x caye je bleh ngadap die depan mate..
tibe tibe aku duduk di luar rumah sewa tu.aku tengah membasuh something.aku mencangkung mase tu.
aku nampak die balik dengan tracksuit panjang warna biru gelap.aku tau die baru balik main bola sepak. mase tu die memang nampak seksi sangat sebab tshirt yg die pakai basah kuyup.so nampak la susuk tubuh die yg macho tu.
badan die memang macho habislah.mcm yg aku selalu tengok dalam MIAMI INK.
(Teringat aku kate2 dari kawan aku OGIE yg die suke tengok lelaki dalam keadaaan basah. nampak seksi)
so,die berdiri sebelah aku dan membuka tracksuit die yg lencun dek peluh tu.mase 2 aku dah x pikir apelah.mcm biase je.buat2 x nampak die.tapi dalam hati kate "wow! seksinyer ...mcm nak pelok jer '
......si ami ni letak track tu x jauh dari aku n blah.aku toleh belakang n tengok die pergi kearah bilik sewa die dan mula buang kain baju teman wanita die yg asyik tidor tu ke luar.
die asingkan baju die n perempuan tu.
berbalik pulak kat aku ,aku tengok seluar die ade x jauh dari tempat aku mencangkung,aku mula terdetik nak buat kerja haram iaitu ......
MENCURI SELUAR AMI JAMES YG LENCUN DIBASAHI PELUH.
..tapi aku x sempat sebab kawan aku ni dah mengsms aku dan bertanyakan
'wei buat ape?'
tensyennner............................
Monday, January 26, 2009
belajar bt kek
siang tadi aku buat cupcakes vanilla 2 jenis resepi.
2-2 x menyelerakan.
then aku buat cheesecake ala-ala chef wan.aku buat 1/2 adunan je tp aku terbubuh gula untuk 1 adunan.manis giler la jadinya.
nanti aku upload gambar cheesecake aku.aku letak biskut oreo coklat as a base.cheesecake tgh disejukkan dalam freezer.
td curik2 rasa.manis giler....
2-2 x menyelerakan.
then aku buat cheesecake ala-ala chef wan.aku buat 1/2 adunan je tp aku terbubuh gula untuk 1 adunan.manis giler la jadinya.
nanti aku upload gambar cheesecake aku.aku letak biskut oreo coklat as a base.cheesecake tgh disejukkan dalam freezer.
td curik2 rasa.manis giler....
Sunday, January 25, 2009
try2 resepi
semalam aku try buat roti nasi , scones n tgh malam tadi aku buat kek coklat w/o egg.
roti nasik tu okey cume aku letak byk sgt yis agaknye....x naik n terbau sgtyla yis nye.
scones plak tawar nak mampus.tp bleh la buat cicah2 ngan air kopi or teh...
kek plak ok.cume aku kurangkan gula so tawar gilerlah kek tu.so aku mmg ade stok coklat masakan,so aku cair n letak atas kek tadi mcm filing kek tawar tu..ok gaklah...
nak paste gambar pon x sempat..semuanya habis...esok aku nak buat vanila muffin ala kenny rogers plak.
roti nasik tu okey cume aku letak byk sgt yis agaknye....x naik n terbau sgtyla yis nye.
scones plak tawar nak mampus.tp bleh la buat cicah2 ngan air kopi or teh...
kek plak ok.cume aku kurangkan gula so tawar gilerlah kek tu.so aku mmg ade stok coklat masakan,so aku cair n letak atas kek tadi mcm filing kek tawar tu..ok gaklah...
nak paste gambar pon x sempat..semuanya habis...esok aku nak buat vanila muffin ala kenny rogers plak.
Thursday, January 22, 2009
kat van d vs ami james

las week aku bace dlm yahoo top search kat van d LA INK (x miami ink artist) yg paling top sekali.
so aku tpikir ape kes die buat?
aku bukak web die n nilah die.die bagi something kat ami james ex bos die kat MIAMI INK.
die maksudkan jewish tu, ami james sbb ami ni mmg jewish n kat van d mmg x puas hati dari dulu lagi dengan ami james yg telah pecat die dari mIAMI INK.
so,rentetan dari kes ini ami james telah melantik lawyer untuk menyaman c Kat Van D ni.
Tp baru2 ni aku baca kat my space ami jamesku tu,die x jadi ambil tindakan undang2 kat c kat van d.Die x nak keruhkan lagi keadaan.Bagus betol tindakan ami james ni.
Tuesday, January 20, 2009
gambar baru ami james
Thursday, January 15, 2009
jahit manik nak glamer konon


ni ujung thn lepas punyer kes la.
sepupu aku kawin kat bkt beruntung golf and country club.
so aku plan nak jahit baju glamer ckitlah.kain kosong.baru nampak menyerlah kelabucian nye.tema warna kawin sepupu aku tu coklat keorenan.
so aku plan nak jahit baju glamer ckitlah.kain kosong.baru nampak menyerlah kelabucian nye.tema warna kawin sepupu aku tu coklat keorenan.
aku ade surv kat blog sapentah n aku tersuke plak tgk design labuci orang tu.so aku trylah... memang mencabar mental aku gak....
baju kurung ni aku siapkan dlm sehari jer.memandangkan lg seminggu je majlis nak berlangsung.takot x glamer plak aku.design kat lengan tu aku main tarah jer.x bleh nak fikir dah.dah x sempat nak berangan lah.
manik2 n labuci semua mmg dlm stock aku.sbb sebagai tukang jahit manik,semua warna aku simpan.sebab aku punye rajin nak menjahit manik ni x bleh duga.kadang2 kol 2 pagi tibe2 nak glamerkan baju kerja nak pakai esok..
5 hr 5 mlm aku mengabiskan masa nak jahit labuci ni.sebab die bernikah hari sabtu.maknenye jumaat mlm aku kene ddk rumah mak die.xkan lah nak menjahit lagi mase tu?
hari yg die nak menikah pon aku x tau nak pakai baju ape.nak pakai baju dinner ke?nanti mak die kate ape plak.dah lah mak die anti ngan aku sebab makcik2 aku asyik puji kekretifah aku jer.nak buat mcmane? dah anugerah dari allah...
hasil dari menjahit ni.. effect die ...aku teros sakit kepala yg teramat sangat.mata aku pun perit gaklah.maybe sebab nak memandang labuci yg berkilau.
memang aku rase tensyen gak mase manjahit sebab nak kejar mase nak siap lagi.takot aku x glamer jer hr bersanding tu..
tup2 siap gak.ramai puji. makcik aku yg selalu ckp aku kreatif ,UDA suruh aku buat kat baju die.aku teros surrender.
x sanggup aku nak hadapi lagi jahit design mcm ni.this is first and last.
memang aku rase tensyen gak mase manjahit sebab nak kejar mase nak siap lagi.takot aku x glamer jer hr bersanding tu..
tup2 siap gak.ramai puji. makcik aku yg selalu ckp aku kreatif ,UDA suruh aku buat kat baju die.aku teros surrender.
x sanggup aku nak hadapi lagi jahit design mcm ni.this is first and last.
Subscribe to:
Posts (Atom)
