Thursday, January 15, 2009

jahit manik nak glamer konon









ni ujung thn lepas punyer kes la.
sepupu aku kawin kat bkt beruntung golf and country club.

so aku plan nak jahit baju glamer ckitlah.kain kosong.baru nampak menyerlah kelabucian nye.tema warna kawin sepupu aku tu coklat keorenan.

aku ade surv kat blog sapentah n aku tersuke plak tgk design labuci orang tu.so aku trylah... memang mencabar mental aku gak....

baju kurung ni aku siapkan dlm sehari jer.memandangkan lg seminggu je majlis nak berlangsung.takot x glamer plak aku.design kat lengan tu aku main tarah jer.x bleh nak fikir dah.dah x sempat nak berangan lah.
manik2 n labuci semua mmg dlm stock aku.sbb sebagai tukang jahit manik,semua warna aku simpan.sebab aku punye rajin nak menjahit manik ni x bleh duga.kadang2 kol 2 pagi tibe2 nak glamerkan baju kerja nak pakai esok..
5 hr 5 mlm aku mengabiskan masa nak jahit labuci ni.sebab die bernikah hari sabtu.maknenye jumaat mlm aku kene ddk rumah mak die.xkan lah nak menjahit lagi mase tu?
hari yg die nak menikah pon aku x tau nak pakai baju ape.nak pakai baju dinner ke?nanti mak die kate ape plak.dah lah mak die anti ngan aku sebab makcik2 aku asyik puji kekretifah aku jer.nak buat mcmane? dah anugerah dari allah...
hasil dari menjahit ni.. effect die ...aku teros sakit kepala yg teramat sangat.mata aku pun perit gaklah.maybe sebab nak memandang labuci yg berkilau.

memang aku rase tensyen gak mase manjahit sebab nak kejar mase nak siap lagi.takot aku x glamer jer hr bersanding tu..
tup2 siap gak.ramai puji. makcik aku yg selalu ckp aku kreatif ,UDA suruh aku buat kat baju die.aku teros surrender.
x sanggup aku nak hadapi lagi jahit design mcm ni.this is first and last.

No comments:

Post a Comment