dah 2-3 minggu ni aku ade masalah x bleh tidur.kadang2 smpai pukul 4 pon x de tanda2 aku ni mengantok.klu aku x tidor,mcmane nak kerja esoknya?
tp keesokan harinya,aku x ngantok langsung kat ofis.makin cergas adelah....
mak aku advice,klu x bleh tido,cuba bawak mandi.masalah aku,dah bawak mandi pon mata aku tetap mcm tu gak.segar bugar.
mula2 aku x amik serius,dr 2-3 hr je,rupa2nya dah 2-3 mggu.aku malas nak g jumpa doctor.so,aku mintak nasihat dari kawan aku bhulat,yg merupakan seorg nutrision,beautician,tvision and pharmacian..
so die advice aku ambil vitamin kalsium magnesium.untuk tulang.
and die suruh try susu untuk tulang,anlene dlm pek yg sedia untuk diminum.
so,petang tu gak kebetulan adik aku ajak g ampang point,so aku g beli kat giant.malam ,aku minom dlm pukul 1.00 pg sbb nak menunggu cerita sundel bolong kat astro.mata aku mase tu masih segar bugar lagi.
dalam pukul 1.30-2 aku dah start menguap.tapi d sebabkan nak tgk sgt citer seram tu,aku pakse gak bukak mata.las2, 2.30 teros aku terlelap.(sempat gak tgk citer tu smpai habis)
esok mlm dan dah masok 4 mlm,aku buat rutin minom susu sebelom tido,memang x smpai 1/2 jam,aku dah rase ngantok n tidor.
kirenya sejak dah 4 mlm minom susu tu,ade improvement sikitla tidor aku.tidor pon lena.
terima kasih bhulat and anlene kerana dah selesaikan masalah aku.
Friday, February 20, 2009
Wednesday, February 18, 2009
csi vegas new season (season 9 )
semalam,aku tgk csi vegas new season,sambungan ttg warrick brown yg ditembak kat kepala oleh timbalkan sheriff vegas, Mckeen.
aku sedih n sebak mase 10 minit pertama n terakhir episod tu.
yg paling aku sedih sebab semua kawan2 csi die,grimson,catherine,nick,greg n xpecially sara yg dah tinggalkan bidang csi,joint together to solve kes ni.
and for the 1st time aku tgk grimson menitiskan airmata mase majlis pengebumian warrick kat church.
n sape yg memang follow citer ni akan rase sedih sangat bila tgk saat2 tu.
aku tgk citer ni kat umah makcik aku kat selayang,klu aku tgk kat umah ,dlm bilik,konfem nangis.
aku sedih n sebak mase 10 minit pertama n terakhir episod tu.
yg paling aku sedih sebab semua kawan2 csi die,grimson,catherine,nick,greg n xpecially sara yg dah tinggalkan bidang csi,joint together to solve kes ni.
and for the 1st time aku tgk grimson menitiskan airmata mase majlis pengebumian warrick kat church.
n sape yg memang follow citer ni akan rase sedih sangat bila tgk saat2 tu.
aku tgk citer ni kat umah makcik aku kat selayang,klu aku tgk kat umah ,dlm bilik,konfem nangis.
Tuesday, February 17, 2009
appraisal
hr ni aku appraisal untuk 2008 punya.
bos aku cakap this year, point aku ok sgt dr lastyear.lastyear aku dapat point ckit jer.
tp aku x kisah.janji dapat bonus.ckit pon x per.dari akux dapat aper2.
tp yg pasti the J's pasti dapat point 10x ganda dari aku.sebab die kan staff yg perfect.
bos aku cakap this year, point aku ok sgt dr lastyear.lastyear aku dapat point ckit jer.
tp aku x kisah.janji dapat bonus.ckit pon x per.dari akux dapat aper2.
tp yg pasti the J's pasti dapat point 10x ganda dari aku.sebab die kan staff yg perfect.
Friday, February 13, 2009
paksa diri
hr ni aku paksa diri datang ke ofis sbb aku x nak bos n kawan kerja aku ingat aku berlakon sakit.
ingat nak g klinik tp aku malas nak kesana.Last2 aku paksa diri gak g ofis.
dlm bas dah plan dlm kepala,ingat klu x ok,aku nak amik halfday emergency.
tup2 aku datang je ofis,bos aku kate,hari ni ade launching product baru.semalam dah start.
dalam hati aku cakap,klu aku tau hr ni ade launching,kompem aku amik mc.biar la The J's yg kononnya pekerja cemerlang buat kerja.
tp 2 la,x sampai hati aku tgk partner aku yg bersungguh2 buat kerja,yg the J's buat bangang jer.aku gagahkan jugak mengexplain kat customer yg datang walaupun bersuara garau n xder nafsu bekerja..
ingat nak g klinik tp aku malas nak kesana.Last2 aku paksa diri gak g ofis.
dlm bas dah plan dlm kepala,ingat klu x ok,aku nak amik halfday emergency.
tup2 aku datang je ofis,bos aku kate,hari ni ade launching product baru.semalam dah start.
dalam hati aku cakap,klu aku tau hr ni ade launching,kompem aku amik mc.biar la The J's yg kononnya pekerja cemerlang buat kerja.
tp 2 la,x sampai hati aku tgk partner aku yg bersungguh2 buat kerja,yg the J's buat bangang jer.aku gagahkan jugak mengexplain kat customer yg datang walaupun bersuara garau n xder nafsu bekerja..
roti naan
semalam ptg,aku mcm teringin jer nak mkn roti naan.ntah nape tetibe jer terliur.
nak beli, kat area umah aku x de yg jual roti ni.klu aku buat,at least family aku pon dpt merase.xkan nak ikot tekak aku jer.
so aku surv cari resepi.jumpa n kebetulan,semua bahan mmg ade kat umah.buatlah nampak gayanya.
ayah aku mmg kurang makan ape yg aku masak,die jual mahal ckit.tp smlm die mkn byk gak.
n paling penting adik2 aku punya komen.diorg kate ok.lembut mcm kat kedai.
dan aku mmg tau punya klu kat umah,ape2 yg aku masak,sedap x sedap mmg habis punyalah.no problem.
nak beli, kat area umah aku x de yg jual roti ni.klu aku buat,at least family aku pon dpt merase.xkan nak ikot tekak aku jer.
so aku surv cari resepi.jumpa n kebetulan,semua bahan mmg ade kat umah.buatlah nampak gayanya.
dah ulu semua bahan sampai lembut,aku bakar n jadiklah roti naan.lembut sangat.
aku buat 3 jenis,cheese,plain and garlic.dapatlah dlm 15 keping.
ayah aku mmg kurang makan ape yg aku masak,die jual mahal ckit.tp smlm die mkn byk gak.
n paling penting adik2 aku punya komen.diorg kate ok.lembut mcm kat kedai.
dan aku mmg tau punya klu kat umah,ape2 yg aku masak,sedap x sedap mmg habis punyalah.no problem.
Thursday, February 12, 2009
mc hari ni
aku sihat je tp suara lepas lunch semalam, dah bertukar jadi serak2 kering jer.malam,aku makan je la ubat batuk.sebab aku ade batuk cikit.
pg tadi g klinik.xlah aku harapkan dapat mc ker sebab bos aku cuti hari ni.kesian la dengan partner aku.aku sms bos aku pg tadi,klu x dapat mc,aku kerja macam biase.tup2 ,dapat mc.peti suara aku bengkak,so,doc arahkan aku jangan bersuara langsong 1 hari ni.mcm penyanyi la,kene rehatkan suara.
planning aku this year x nak amik mc langsong sebab aku nakkan certificate je.
semlm mase nak balik,The J's kate esok aku komfem mc.jangan kene jangkit dah la.pastu dieorg sebut perkataan yg aku cukup x gemar 'touch wood'.then diorg meraban cari kayu nak sentuh.dalam erti kata lain,takot mati.keranda kan diperbuat dari kayu.kononnya kalau sentuh kayu tu panjanglah umur diorang.aku cukup x gemar dengan perkataan tu.nak2 lagi org yg bercakap tu jessica,seorg islam.
aku bukannya pandai sangat pasal hal ehwal agama, tp mase belajar pendidikan agama islam kat sekolah dulu ustazah x pernah ajar perkataan ni untuk elakkan diri dari ajal.ajal maut kan ditangan allah,bukannya ditangankan kat kayu.
bangsa2 kafir je yg selalu guna ayat ni.2la,ikot sangat style jennifer yg bangsa makan benda haram tu...
pg tadi g klinik.xlah aku harapkan dapat mc ker sebab bos aku cuti hari ni.kesian la dengan partner aku.aku sms bos aku pg tadi,klu x dapat mc,aku kerja macam biase.tup2 ,dapat mc.peti suara aku bengkak,so,doc arahkan aku jangan bersuara langsong 1 hari ni.mcm penyanyi la,kene rehatkan suara.
planning aku this year x nak amik mc langsong sebab aku nakkan certificate je.
semlm mase nak balik,The J's kate esok aku komfem mc.jangan kene jangkit dah la.pastu dieorg sebut perkataan yg aku cukup x gemar 'touch wood'.then diorg meraban cari kayu nak sentuh.dalam erti kata lain,takot mati.keranda kan diperbuat dari kayu.kononnya kalau sentuh kayu tu panjanglah umur diorang.aku cukup x gemar dengan perkataan tu.nak2 lagi org yg bercakap tu jessica,seorg islam.
aku bukannya pandai sangat pasal hal ehwal agama, tp mase belajar pendidikan agama islam kat sekolah dulu ustazah x pernah ajar perkataan ni untuk elakkan diri dari ajal.ajal maut kan ditangan allah,bukannya ditangankan kat kayu.
bangsa2 kafir je yg selalu guna ayat ni.2la,ikot sangat style jennifer yg bangsa makan benda haram tu...
Tuesday, February 10, 2009
gerhana bulan
malam tadi pukul 8.30, ahli astronault(mak aku ler) dah ingatkan malam ni ade gerhana bulan.start dari pukul 8.30 malam sampai 10.00 malam.
aku ngan ahli astranault memang suka dengan bende2 macam ni...so disebabkan dah x ujan sangat,kitorg lepak kat luar sambil melihat peredaran bulan sehingga menampakkan satu cahaya yg cantik sangat disekeliling bulan tu sambil tu gak tengok sekali bunga api sbb malam tadi kan dah chap go meh.
ahli astronault kate yg bewarne ke pelangian itulah bayang bumi .gerhana bulan kali ni akan menampakkan pembalikkan bayang2 bumi.
aku memang x faham lah macamane bleh terjadik tp aku berbangga dapat tengok kejadian allah tu dan bersyukur sangat diatas kebesaran ciptaan allah.
tibe2 aku teringat kes mase aku dalam darjah 4,astronault bg tau malam ni pukul 12 mlm ade gerhana matahari.aku ckp set.malam ni kite duduk luar.pukul 11.30,aku dah xcited sgt,siap bawak 2 kerusi dr ruang tamu ke laman rumah,sbb nak duduk ngadap bulan.ayah aku mmg x berape minat bende2 mcm ni tanye kitorg nak buat ape keluar malam2 ni..bile aku bg tau,teros die amik kunci rumah.die kunci aku n astronault kat luar.kitorg mmg x kisah,sbb nak tgk sgt.pastu ayah aku g tidor sambil die sorokkan kunci rumah tu bawah kusyen die tidor..pukul 1 pg,baru die bagi kitorg masuk.
aku ngan ahli astranault memang suka dengan bende2 macam ni...so disebabkan dah x ujan sangat,kitorg lepak kat luar sambil melihat peredaran bulan sehingga menampakkan satu cahaya yg cantik sangat disekeliling bulan tu sambil tu gak tengok sekali bunga api sbb malam tadi kan dah chap go meh.
ahli astronault kate yg bewarne ke pelangian itulah bayang bumi .gerhana bulan kali ni akan menampakkan pembalikkan bayang2 bumi.
aku memang x faham lah macamane bleh terjadik tp aku berbangga dapat tengok kejadian allah tu dan bersyukur sangat diatas kebesaran ciptaan allah.
tibe2 aku teringat kes mase aku dalam darjah 4,astronault bg tau malam ni pukul 12 mlm ade gerhana matahari.aku ckp set.malam ni kite duduk luar.pukul 11.30,aku dah xcited sgt,siap bawak 2 kerusi dr ruang tamu ke laman rumah,sbb nak duduk ngadap bulan.ayah aku mmg x berape minat bende2 mcm ni tanye kitorg nak buat ape keluar malam2 ni..bile aku bg tau,teros die amik kunci rumah.die kunci aku n astronault kat luar.kitorg mmg x kisah,sbb nak tgk sgt.pastu ayah aku g tidor sambil die sorokkan kunci rumah tu bawah kusyen die tidor..pukul 1 pg,baru die bagi kitorg masuk.
Subscribe to:
Posts (Atom)