Friday, February 20, 2009

x bleh tido

dah 2-3 minggu ni aku ade masalah x bleh tidur.kadang2 smpai pukul 4 pon x de tanda2 aku ni mengantok.klu aku x tidor,mcmane nak kerja esoknya?
tp keesokan harinya,aku x ngantok langsung kat ofis.makin cergas adelah....
mak aku advice,klu x bleh tido,cuba bawak mandi.masalah aku,dah bawak mandi pon mata aku tetap mcm tu gak.segar bugar.

mula2 aku x amik serius,dr 2-3 hr je,rupa2nya dah 2-3 mggu.aku malas nak g jumpa doctor.so,aku mintak nasihat dari kawan aku bhulat,yg merupakan seorg nutrision,beautician,tvision and pharmacian..

so die advice aku ambil vitamin kalsium magnesium.untuk tulang.
and die suruh try susu untuk tulang,anlene dlm pek yg sedia untuk diminum.

so,petang tu gak kebetulan adik aku ajak g ampang point,so aku g beli kat giant.malam ,aku minom dlm pukul 1.00 pg sbb nak menunggu cerita sundel bolong kat astro.mata aku mase tu masih segar bugar lagi.

dalam pukul 1.30-2 aku dah start menguap.tapi d sebabkan nak tgk sgt citer seram tu,aku pakse gak bukak mata.las2, 2.30 teros aku terlelap.(sempat gak tgk citer tu smpai habis)

esok mlm dan dah masok 4 mlm,aku buat rutin minom susu sebelom tido,memang x smpai 1/2 jam,aku dah rase ngantok n tidor.
kirenya sejak dah 4 mlm minom susu tu,ade improvement sikitla tidor aku.tidor pon lena.

terima kasih bhulat and anlene kerana dah selesaikan masalah aku.

No comments:

Post a Comment