Tuesday, February 10, 2009

gerhana bulan

malam tadi pukul 8.30, ahli astronault(mak aku ler) dah ingatkan malam ni ade gerhana bulan.start dari pukul 8.30 malam sampai 10.00 malam.

aku ngan ahli astranault memang suka dengan bende2 macam ni...so disebabkan dah x ujan sangat,kitorg lepak kat luar sambil melihat peredaran bulan sehingga menampakkan satu cahaya yg cantik sangat disekeliling bulan tu sambil tu gak tengok sekali bunga api sbb malam tadi kan dah chap go meh.

ahli astronault kate yg bewarne ke pelangian itulah bayang bumi .gerhana bulan kali ni akan menampakkan pembalikkan bayang2 bumi.

aku memang x faham lah macamane bleh terjadik tp aku berbangga dapat tengok kejadian allah tu dan bersyukur sangat diatas kebesaran ciptaan allah.

tibe2 aku teringat kes mase aku dalam darjah 4,astronault bg tau malam ni pukul 12 mlm ade gerhana matahari.aku ckp set.malam ni kite duduk luar.pukul 11.30,aku dah xcited sgt,siap bawak 2 kerusi dr ruang tamu ke laman rumah,sbb nak duduk ngadap bulan.ayah aku mmg x berape minat bende2 mcm ni tanye kitorg nak buat ape keluar malam2 ni..bile aku bg tau,teros die amik kunci rumah.die kunci aku n astronault kat luar.kitorg mmg x kisah,sbb nak tgk sgt.pastu ayah aku g tidor sambil die sorokkan kunci rumah tu bawah kusyen die tidor..pukul 1 pg,baru die bagi kitorg masuk.

No comments:

Post a Comment