Monday, February 2, 2009

tudung ekin


semalam aku buat tudung ekin dalam 3 pasang.bleh la untuk pakai sendiri.

beli kat luar x memenuhi citerase aku .yelah kadang2 yg bahagian keras tu pendek.jadi menampakkan lagi bulat muka aku ni.
at least dengan tudung buatan sendiri ni bleh lah aku nak adjustkan pengeras tu supaya muka aku nampak kecik sikit dari realitinya.

malam tadi aku memprojekkan tudung tu sampai pukul 2 pagi.selalunya tudung tu diperbuat dari kain bergetah,semalam mak aku bg idea suruh try guna kain cottan untuk buat tudung ekin tu.mula2 aku pikir nak nak buat.tp hati aku cakap ape salah nya mencuba.lagipun stok kain2 koleksi mak and aku pun banyak.

maka terjadilah tudung ekin yg diperbuat dari kain cotton.

sebelum tu aku pernah buat 2 tudung ikin.aku dapat idea untuk buat tdg ni dari kain tudung bawal n adik beradik tudung corak2 yg aku kategorikan antara kain tudung yg sukar dibentuk.
menjadi tp buat2 x pakai.

1 comment:

  1. baru plan nk tnya..kalau buat tudung ekin ni pkai tudung kain bawal boleh yek... saya ni br nk g blaja buat tudung ekin. tapi mengenangkan tudung kain bawal saya teramatlah byk sgt...mcm sayang la plak kalau buat tudung ekin,tudung bawal terbiar je... sekuran2gnya blh ambik kain bawal buat jd tudung ekin. dah x payah beli kain lain lg... betul x???

    ReplyDelete