Friday, February 6, 2009

jessica kegerunan....

hari ni kat ofis aku ade lion dance.dan aku sudah semestinya tau yg aku x berkesempatan nak tengok lion dance tu macam tiap2 tahun sebab atas komitmen kerja.aku pun tau kerja aku macamana n x ralat la kalau x tengok.dan aku tau,jessica n jennifer pasti x nak lepaskan sesaatpun tgk lion dance walaupun hari ni hari jumaat.dan dah pastinya die tahu yg orang2 lelaki kaunter nak pergi sembahyang.

bos aku dah call n remind the J's,tengok jangan lame2 nanti nak cover atas.
ok.tunggu punya tggu,dah pon pukul 12.10,the J's x naik2.bos aku call hp n tanye diorang kat mane.Diorg pickup hp tp disebabkan bising agaknya ,diorg ckp x dengar.
ok.aku bleh terimalah alasan tu tp tidakkah the J's sebagai seorang pekerja yg kononnya kerja macam org gila kat ofis sedar,mane yg lebih penting?kerja atau lion dance tu?

bos aku nampak mcm bengang.then die arahkan aku tutup awal sebab x de orang nak cover.

after lunch,
the J's naik dengan muka mcm berdebar2.yg nampak ketara sekali jessica.mcm ayam nak kene sembelih.ye ...die takut bos aku sembelih die.yg jennifer plak pon muka kalau dah bangsa makan benda haram ni,mcm bende yg haram tu jugaklah muka die.

dari pukul 2 sampai pukul 2.20,sepatah perkataan pon x cakap dengan aku.aku,klu org x nak cakap ape2,aku diam jer la.

jam dah pukul 2.10,
diorg cakap berbisik2,tapi aku dapat tangkap ape yg diorg bisikkan.Jessica takot dapat surat warning.Jennifer cakap dengan kuatnya dengan motif supaya aku dengar

'what for u nak takot?if i berani buat,i beranilah tanggung..so,you nak buat ape?if u takot sangat,u cakap je la dengan bos besar!!habis tu you nak bawak pergi union?suruh tukar time lain?senang aje.bende ni kalau u x discuss, next year pon jadi lagi..every year will be the same..same mcm u buat mggu ni,minggu depan pon jadi lagi...!!!"


Jessica ni malu agaknya sebab dah menampakkan kelemahan die dek kawan die sound depan aku, teros terfikir kate "i turun dulu lah,bawah x de sape cover..."

jennifer kate turunlah.teros jessica turun.x lama lepas tu bos aku naik.
Jennifer buat muka mcm die yg paling hebat kat kaunter,yg paling the best customer servicelah.aku faham kenapa die buat mcm tu,die nak bos aku hilang fokus untuk tidak tanya pasal kes before lunch tadi..

bos aku x tanye ape2 pon,xper lagipun appraisal dah dekat.

No comments:

Post a Comment