Sunday, February 8, 2009

bizy la.g tawakal hospital

dah 2 hari ni aku ke tawakal hospital tengok sepupu aku umur 6 thn,harith. die buat operation masukkan balik usus besar dalam perut.
kesian aku tengok die.

doctor belah perut dia macam orang beranak.umi die ade tangkap gambar kesan belahan perut die.berdarah2 lagi mase tu.

lebih aku kesian lagi doctor cakap dalam mase 2 hari lepas operation x bleh minum setitik air pun.sebab nak keringkan air dalm perut.supaya luka dalam cepat sembuh.

kat sana aku kerap dengar die mintak air.die kate haus.die faham doctor x bagi minum,then die mintak umi die lap2kan air kat sekitar mulut die yg kering.

yelah,bayangkan kite yg dewase ni berpuase 12 jam pon dah haus ,inikan pulak budak umur 6 tahun yg x bleh minum 48 jam.

semalam doc kate die bleh minum tp hanya 1 auns setiap 3 jam.1 auns tu bersamaan 2 sudu besar jer.
semalam die dah mula buang air besar secara normal.n die dah boleh jalan sikit2 sebab dah 3 hari die telantar atas katil.doc suruh die kerap berjalan untuk melancarkan peredaran darah.

No comments:

Post a Comment